Barcha maqolalar

MA'NAVIY MARGINALIZASINING TARIXIY ILKLARI VA AHAMIYATI.

Maqolada marginallashuv hodisasining tarixi, sabablari, mazmun mohiyati va ta’siri atroflicha ochib berilgan. Uning jamiyat hayotiga ta’siri bugungi globallashuv sharoiti doirasida ko’rib chiqilgan. Dunyodagi ijtimoiy-madaniy sohadagi integratsiyalashuv sharoitida yoshlar ma’naviyatini izdan chiqishiga olib keluvchi va media vositalari yordamida ta’sir o’tkazuvchi ma’naviy marginallashuvning salbiy oqibatlari haqida so’z borgan.

236
15.06.2023

MUSIQA TA’LIMINI AVTOMATLASHTIRISH-KOMPYUTERLASHTIRISH ASOSLARI

Mazkur maqolada ta`lim dargohlarida musiqa ta’limi fanlarini zamonaviy axborot texnologiyalardan foydalangan holda o‘qitilishini samaradorligi haqida fikr yuritiladi. Xususan, Sibelius nota muharririning o‘qituvchi va talabalar faoliyatidagi o‘rni va ahamiyati atroflicha ko‘rib chiqilgan.

219
12.06.2023

UMUMTA’LIM MUASSASALARIDA SINFLARNI KOMPLEKTLASHNING ASOSIY JIHATLARI

Ushbu maqola kam komplektli umumta’lim muassasalarida (tog‘li, cho‘lli hududlarda joylashgan umumta’lim muassasalari misolida) boshlang'ich sinflarni to'liq sinflarga qamrab olish, o’quv jarayonini tashkil etish hamda bunday muassasalaridagi ta’limning an'anaviy ta’limga nisbatan bir qator afzalliklari va kamchiliklarini yoritishga bag’ishlanadi.

284
10.06.2023

ABDULLA AVLONIY IJODIDA MA’NAVIY-MA’RIFIY TARBIYA MASALASI

Ushbu maqola atoqli ma’rifatparvar adib Abdulla Avloniyning ijtimoiy faoliyati va ijtimoiy qarashlarida ma’rifatparvarlikning o’rni, shuningdek, uning “Turkiy Guliston yoxud axloq” asarida keltirilgan ma’naviy-ma’rifiy tarbiyaga oid qarashlari, ta’lim-tarbiyaning millat ma’naviyati, ma’rifatini yuksaltirishdagi ahamiyati va kelajak avlodni, millatni ma’naviyatli, ma’rifatli, komil qilib tarbiyash kabi masalalarning qisqacha tahliliga bag’ishlanadi.

449
10.06.2023

INGLIZ TILI O'QITISHNING OSON YO'LLARI

Maqolada ingliz tilini chet tili sifatida o'qitishning hozirgi holatining sabablarini qisqacha o'rganish va kamchiliklarni bartaraf etishda yordam berishi mumkin bo'lgan qisqacha nazariy qo'llanmani taklif qilishga harakat qilinadi.

198
10.06.2023

BOSHLANG’ICH SINFLARNING RUS TILI DARSLARIDA AXBORAT TEXNOLOGIYALARIDAN FOYDALANISH

Ushbu maqolada boshlang'ich sinfda rus tili darslarida ijodkorlikni rivojlantirish xususiyatlari ochib beriladi hamda ta’lim o‘zbek tilida olib boriladigan rus tili darslarida turli xil o‘qitish usullari muhokama qilinadi.

255
10.06.2023

TA’LIM O‘ZBEK TILIDA OLIB BORILADIGAN SINFLARDA RUS TILINI SAMARALI O’RGATISH USULLARI

Ushbu maqola Oʻzbekiston maktablarida rus tilini oʻqitishning oʻziga xos xususiyatlari ochib berilgan, shuningdek, tilni shakllantirish shartlari va muloqot qobiliyatlarini rivojlantirishda metodologiya fanining oʻrni koʻrib chiqiladi. Ta’lim o‘zbek tilida olib boriladigan rus tili darslarida turli xil o‘qitish usullari muhokama qilinadi.

358
10.06.2023

МЕТОДИК ТАЙЁРГАРЛИК ЖАРАЁНИНИ ТАРКИБЛАШТИРИШ АСОСИДА ТАЛАБАЛАРДА КОГНИТИВ ФАОЛИЯТИНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШ ЙЎЛЛАРИ

Ушбу мақолада таълим тизимида кенг қўлланиладиган ўқитиш, ўрганиш, педагогик тайёргарлик, педагогик таълим каби тушунчаларга маҳаллий ва хорижий олимлар томонидан берилган қиёсий тавсифлар, шунингдек, педагогик таълимнинг таркибий функциялари, фаолиятга йўналтирилган таълим парадигмасининг аҳамияти, шахсга йўналтирилган таълимнинг асосий қоидалари, педагогик нуқтаи назардан шахсий-фаолиятли ёндашувнинг асосий хусусиятлари тўғрисида фикрлар баён қилинган ва умуман олганда, шахсий-фаолиятли ёндашув жараёнида таълимнинг асосий вазифаси ҳал этилиши, яъни, баркамол шахсни ривожлантириш учун шароитлар яратишнинг зарурлиги, маънавий, компетентли, ўз-ўзини ривожлантирувчи ижтимоий фаол шахсни юзага келтириш масаласи хусусида фикрлар келтирилган.

243
09.06.2023

INGLIZ TILI O‘QITISHDA O‘QISHNING O‘RNI

Ushbu maqola dars davomida o'qish vazifalaridan foydalanishning turli usullarini ko'rsatishi, shuningdek, ingliz tilini o'rgatishda o'qishning rolini belgilashi mumkin.

196
09.06.2023

O'QISHDA BULLINGNI O'ZGARTIRISh YO'LLARI

Ushbu maqolada kamsitishlarsiz muhit yaratish, shuningdek, maktab muhitida yangi siyosatlar yaratish va tafakkurni o'zgartirish orqali sinfda tengsizlik tushunchasini yo'q qilish kabi maxsus tushuntirishlar orqali sinfda qo'rqitishning muqarrar usullari keng ko'rsatilgan. kamsitilgan talabalar.

191
09.06.2023

ADABIY TARJIMADA PRAGMATIK YONDOSILADAN FOYDALANISH

So‘nggi yigirma yillikda badiiy tarjimaga pragmatik nuqtai nazardan yondashishga qiziqish kuchaydi, chunki pragmatika ham, tarjima ham kommunikativ vaziyatlar bilan bog‘liq. Badiiy tarjimada pragmatik munosabatlar semantik munosabatlar ustiga qo‘yilgan bo‘lib, manba matnni tahlil qilishda ham, tarjima tilidagi ekvivalent matn yaratishda ham birdek muhim rol o‘ynaydi. Tarjimaning pragmatik moslashuvi maqsadli qabul qiluvchiga xabarning oqibatlarini tushunish va uning majoziy va situatsion ma'nosini anglash imkonini berishi kerak. Maqolada pragmatik muammolar nutq aktlari, presuppozitsiyalar, implikatsiyalar, deyktik ifodalar va xushmuomalalik formulalari kabi pragmatik tamoyillardan foydalangan holda tahlil qilinadi.

220
09.06.2023

O‘QISH MAKORATINI BAHOLASHDA KO‘P TANLASH VA QISQA JAVOBLI SAVOL FORMATLARINING O‘RNI.

Baholash til oʻrganishning ajralmas qismi boʻlib, oʻquvchining taraqqiyoti va malakasini aniqlash muhim ahamiyatga ega. Til ta'limida turli xil baholash usullari qo'llaniladi, jumladan, ko'p tanlovli savollar (MCQs) va qisqa javobli savollar (SAQ). Til ko'nikmalarini baholashda MCQ va SAQ muhim ahamiyatga ega va ular baholash jarayonida turli maqsadlarga xizmat qiladi. Shu sababli, o'quvchining tilni bilish darajasini har tomonlama baholash uchun tilni baholashda MCQ va SAQ dan foydalanish juda muhimdir. Ushbu maqolada ularning o'qish qobiliyatlarini baholash nuqtai nazaridan ahamiyati muhokama qilinadi.

200
09.06.2023